چگونه یک مدیر تاثیرگذار باشیم؟
چگونه یک مدیر تاثیرگذار باشیم؟
این مدیران حرفه ای هستند که گروهی از متخصصان را رهبری، تشویق و نظارت می کنند. یادگیری اینکه چگونه یک مدیر تاثیرگذار باشید می تواند به شما در افزایش عملکرد تیم کمک کند.
در این مقاله توضیح میدهیم که چرا پیشرفت بهعنوان مدیر مهم است، نکاتی را در مورد کارهایی که باید بهعنوان یک مدیر تاثیرگذار انجام دهید را مرور میکنیم، نحوه مدیریت مؤثر را شرح میدهیم و مراحلی را برای چگونگی توسعه مهارتهای مدیریتی فهرست میکنیم.
فهرست مطالب
چرا پیشرفت به عنوان یک مدیر مهم است؟
این مهم است که به عنوان یک مدیر پیشرفت کنید زیرا ممکن است مسئولیت های شما در طول زمان تغییر کند. تیم شما ممکن است با اعضای تیم جدید و شخصیت های جدید رشد کند. بهبود به عنوان یک مدیر به معنای یادگیری سازگاری با موقعیت های بیشتر، افزایش ظرفیت خود برای وظایف کاری و تبدیل شدن به سرپرستی است که مردم از کار کردن برای او لذت می برند. برای مدیرانی که برای اولین بار کار می کنند، به خصوص مهم است که به یاد داشته باشید که هنوز اهداف شغلی بالاتری برای دستیابی شما وجود دارد که ممکن است از طریق رشد و توسعه حرفه ای دنبال کنید.
چگونه یک مدیر تاثیرگذار باشیم؟
در اینجا چند راه وجود دارد که میتوانید به عنوان یک مدیر تا حد ممکن مؤثر باشید، خواه تازه وارد کار شده باشید یا مدتی است که مدیریت کردهاید.
1. همه را بشناسید و با سبک کاری آنها سازگار شوید
ایده خوبی است که اولین روز موقعیت جدید خود را صرف معرفی خود به تیم و آشنایی با نقش آنها کنید. ممکن است از قبل بیشتر، اگر نه همه، کارمندانی را که وظیفه مدیریت آنها را بر عهده دارید، بشناسید، اما احتمالاً سبکی که در آن کار می کنند را نمی شناسید. سعی کنید راهی برای تطبیق سبک کاری خود با کارمندان خود بیابید تا معاشرت با آنها برایتان آسان تر شود. رویکرد خود را به آنها به گونه ای توضیح دهید که بتوانند روشهای خود را با رویکرد شما منطبق کنند.
2. به طور مؤثر تفویض اختیار کنید
به عنوان یک مدیر، مسئولیت های شما ممکن است بر رسیدن به اهداف بزرگ متمرکز شود. بخشی از یک مدیر عالی بودن این است که بدانید چگونه اهداف بزرگ را به مراحل کوچکتر قابل اجرا تقسیم کنید. ممکن است فردی در تیم شما وجود داشته باشد که به خوبی بتواند قسمتی از کار را به خوبی انجام دهد، بنابراین بهتر است که تحت نظارت، کار را به او واگذار کنید. ابتدا تواناییهای اعضای تیم خود را بررسی کنید تا بدانید چه کسی در برخی وظایف بهتر عمل میکند.
3. با سایر مدیران در نقش مشابه صحبت کنید
صحبت با مدیران در همان سطح می تواند به شما بینشی در مورد آنچه در نقش جدید شما مناسب است و انتظار می رود، بدهد. خوب است که با آنها ملاقات کنید تا شما را راهنمایی کنند. ارتباط منظم با آنها را برای جمع آوری بازخورد، شنیدن پیشنهادات و پرسیدن سوالات مدیریت در نظر بگیرید.
4. استقلال و نظارت را با کارکنان خود متعادل کنید
مهم است که به استقلال کارمندان خود احترام بگذارید و همچنین پیش بینی کنید که چقدر به راهنمایی نیاز دارند. برخی از کارمندان نظارت کم و بیش را ترجیح می دهند و کشف بهترین راه برای تطبیق با این اولویت ها ممکن است مدتی طول بکشد. سعی کنید به این توجه کنید که چه کسی در زمان تنها ماندن بهترین کار را انجام می دهد و چه کسی از ملاقات منظم با شما نتیجه بهتری میگیرد.
5. کارکنان را در شناسایی نقاط قوت و ضعف تیم مشارکت دهید
به عنوان یک مدیر، مهم است که نقاط قوت و ضعف خود را بیابید. در نظر بگیرید که کارکنان خود را در این فرآیند مشارکت دهید زیرا آنها با شما کار میکنند و میتوانند اطلاعات خوبی به شما بدهند. در جلسات هفتگی، زمانی را در نظر بگیرید که همه نظرات خود را بیان کنند. آنها می توانند درباره تغییراتی که دوست دارند ببینند یا چیزهایی که ترجیح می دهند ثابت بمانند، بحث کنند.
6. اهداف و اهداف شرکت را به کارکنان یادآوری کنید
نقش شما به عنوان مدیر ممکن است به شما امکان دید وسیع تری از اهداف شرکت را بدهد. می توانید به کارکنان خود یادآوری کنید که این مفاهیم را در کار خود بگنجانند. به عنوان مثال، می توانید آنها را در مورد اهداف شرکت و چگونگی تأثیر آن بر آنها آگاه کنید. همچنین می توانید اهداف تیمی را بر اساس اهداف بزرگتر شرکت ایجاد کنید.
دیدگاهتان را بنویسید